vrijdag 22 mei 2015

Hoe kom je aan inspiratie?!


Misschien herken je het wel.. Het hebben van geen inspiratie of leuke ideeën! Dit kan een groot probleem zijn als er toch een artikel online moet komen.. Uiteindelijk begin je dan toch maar met schrijven en werk je een idee uit, wat je toch niet zo leuk vindt! Een nadeel hiervan is dat je meestal niet tevreden bent met het resultaat en dat je dat kunt merken aan je schrijfstijl! Ik zal het eerlijk toegeven.. Ik heb ook wel eens geen inspiratie, maar daar heb ik zo mijn oplossingen voor ;) Deze wil ik vandaag graag met jullie delen!

Als ik geen inspiratie heb, wat doe ik dan? Als eerste kijk ik in een speciaal notitieboekje. Daarin schrijf ik altijd alle ideeën op, die in mijn hoofd opkomen. Maar stel dat er geen leuke ideeën instaan?

Het tweede wat ik doe als ik geen inspiratie of leuke ideeën heb, is een woordveld maken. Ik schrijf alle woorden op, die in mijn hoofd opkomen. Dit kan echt van alles zijn! Meestal helpt dit wel ;)

Ook maak ik af en toe een collage met plaatjes die ik leuk vind, bezoek ik andere blogs en kijk ik filmpjes van mijn favoriete YouTubers. En stel dat dit nog niets opgeleverd heeft? Dan sla ik een keer het bloggen over.

'Wat zijn jouw inspiratiebronnen?' Deze vraag heb ik aan een aantal blogg(st)ers gesteld en ik heb echt leuke reacties gekregen!

Tessa (Raspberry & Ripped Jeans):
Het stomme is dat ik niet echt een antwoord op deze vraag kan geven, hahah! Ideeën komen altijd gewoon op in mijn hoofd! Wel heb ik altijd een notitieboekje bij me, zodat ik elk moment dingen kan opschrijven, die in mijn hoofd opkomen! 
Neeltje (Thoughts in Style):
Ik haal vooral mijn inspiratie van Weheartit (ik scroll hier echt oneindig doorheen haha) en YouTube video's van mijn favoriete YouTubers zoals LaurDIY, Aspyn Ovard en Claudia Sulewski.
Manon (Blonde Notebook):
Ik haal heel veel inspiratie van andere bloggers. Ik vind het super leuk om te zien hoe zij elke keer weer met nieuwe dingen aankomen en dat geeft mij weer inspiratie voor nieuwe posts. En soms hebben ze een post, en dan kan ik met mijn eigen draai er iets heel anders van maken, wat toch ook heel leuk is ;) Verder haal ik ook inspiratie uit heel veel dingen die ik meemaak. Ik vind het heel leuk om daar over te schrijven. En voor mijn outfitposts? Eigenlijk haal ik gewoon van iedereen en alles wat ik zie inspiratie voor mijn outfits, zo worden ze precies wat ik leuk vind ;)
Elena (Street Crossers): 
Every time I look at something white, I feel inspired. I start my blog posts on a white piece of paper, with a black pen. Every single minimalistic detail opens a huge gap into my brain and imignation. It is water for me to find a title for a new blog post, but it is not that easy to start it. To inspire myself and to start doing something, I read old posts by Ilymlrs or Beautycrush, just because they are my idols.
Second of all I start taking pictures (if it’s a review). I never push myself to do something, I never run for a bus or a train even if I’m in a rush, but I live in London - one leaves, another arrives. I never start writing if I am not in blogging mood. 
But last, but not least - getting someone’s attention, even it is a comment or a like, but it always push me forward to move on and go with a good flow. It is like a community and other bloggers are my family.
Simon (Street Crossers): 
I can personally say that inspiration comes from talking to people, going to different places, seeing the world. Don't try to hard to make yourself to write. Writing is an art and the idea comes when it comes. Every time I try to make myself to write, I end up with a terrible article. Write only about what you're interested in and only if you have an opinion about that particular subject. Only then it will be interesting to you.
The internet is full of ideas. Read other blogs, watch YouTube vloggers. Watching YouTube videos always helps me to find the idea. It's a good way to lift your spirit up. Also, be up to date. See what people like, what are they talking and posting about, what is the subject of interest, what is the trend at the time.
Write about every little thing you discovered. It might be your favorite coffee shop, book shop, gallery, etc. Write about the artist that you like, the movie that you saw. Don't be afraid to write a tiny bit about your personal life as well. That way your readers will get to know you, they'll feel more involved.
Naomi (Naomi in wonderland):
Ik haal heel erg veel inspiratie uit m'n dagelijks leven. Zo blog ik vooral over reizen en de tips die ik kan meegeven na jaren (vaak alleen) te reizen. Dus het bezoeken van nieuwe landen, steden, landschappen enzovoort, inspireren mij het meeste.
Daarnaast helpen magazines, reis programma's en andere blogs ook. Maar de passie die ik heb voor het reizen, helpt echt het meest. Ik denk dat wanneer je gepassioneerd bet door iets, dat het ook héél erg gemakkelijk gaat om erover te schrijven en je hoort het ook heel erg wanneer je een artikel of blog leest. 
Dit waren de antwoorden van een aantal blogg(st)ers! Ik wil ze allemaal nog een keer bedanken voor hun medewerking aan dit artikel!

Hebben deze tips geholpen en wat doe jij als je geen inspiratie of leuke ideeën hebt?

Liefs,
Laura 

6 opmerkingen:

  1. Heel leuk artikel! Bedankt om mij erin te betrekken :) XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi leeuuk! Ook interessant om van andere bloggers te lezen! :D Liefs Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik vond het ook heel leuk om de antwoorden van alle bloggers te lezen ;)

      Verwijderen